Новини. Оголошення

16 листопада - Міжнародний день терпимості (толерантності)

«Любов виникає з любові, коли хочу, щоб мене любили, я сам першим люблю» -Григорій Сковорода.

 

Міжнародний день терпимості (толерантності) був оголошений ЮНЕСКО в листопаді 1995 року з нагоди 50-річного ювілею цієї організації і відзначається щорічно 16 листопада.

16 листопада 1995 року держави-члени ЮНЕСКО ухвалили Декларацію принципів терпимості.

В 1996 році Генеральна Асамблея запропонувала державам-членам щорічно 16 листопада відзначати Міжнародний день толерантності, приурочивши до нього відповідні заходи, орієнтовані як на навчальні заклади, так і на широку громадськість.

На жаль, останнє десятиліття принесло людству багато зла, агресії та випадків нетерпимості по відношенню до представників інших релігій, інших рас, інших держав.

Цей день нагадує всім нам про те, що насильство, тероризм, етнічне та релігійне переслідування — це ті явища, яким не повинно бути місця в 21 столітті.

13 листопада відзначається Всесвітній день доброти (World Kindness Day). Саме у цей день 1998 року в Токіо відкрилася перша конференція Всесвітнього руху за доброту, в якій брали участь Австралія, Канада, Японія, Таїланд, Сінгапур, Велика Британія, США.

Пізніше до руху приєдналися й інші країни. Спеціально для цього дня французький художник ОРЕЛЬ (Aurele) створив символ – відкрите серце.

Згідно з дослідженням японських і американських психологів, проведеним на базі університету Квансей Гакуїн і коледжу Кобе (Японія), чим більше добрих вчинків ми робимо, тим щасливішими себе відчуваємо. На думку вчених, ті, хто висловлює свою подяку, ніжність й інші добрі почуття до людей у конкретних повсякденних справах, не лише з великим оптимізмом дивляться на світ, але й фізично почуваються краще, відчувають своє життя більш гармонійним.

У свою чергу вчені Мічиганського університету (США) вважають, що добрі люди менше хворіють і довше живуть. Дослідники спостерігали протягом п’яти років понад 400 літніх подружніх пар. Партнери, що виявляли увагу і турботу по відношенню один до одного, хворіли в два рази рідше. Вчені також зазначили, що чуйні люди живуть в середньому на дев’ять років довше, ймовірно, завдяки тому, що в них краще імунітет і здоровіше серце: адже коли людина робить щось хороше іншим людям, у неї підвищується рівень лімфоцитів і розширюються судини.

Коли людина допомагає іншим, її мозок виробляє велику кількість ендорфінів, так званих гормонів щастя, також відомих як природне знеболювальне. Крім того, ендорфіни мають заспокійливий ефект, нейтралізують дію стресу, полегшують депресію. Виявляючи чуйність, ми відчуваємо фізичне полегшення, відчуваємо себе менш самотньо, оточуючі викликають у нас менше неприязні. Нарешті, чуйність супроводжується душевним піднесенням, яке межує з ейфорією, що пояснюється виробленням гормону серотоніну, що регулює наш настрій.

У різних країнах в це свято прийнято дарувати знайомим і незнайомим людям квіти. Так, наприклад, у Сінгапурі в 2009 році символами Дня доброти стали маргаритки і гербери.

Давайте зробимо цей день сповненим добрa!

Загальні поради студентам щодо адаптації
Не очікуйте опіки, а розраховуйте на дружню підтримку оточуючих, яка надасть Вам відчуття рівності, потрібності та незалежності, тому:
• Зверніться по допомогу для того, щоб вільно орієнтуватися в містечку.
• Не допускайте зайвої опіки, намагайтесь стати самостійним в обслуговуванні.
• Прагніть виконувати посильну і цікаву роботу, підтримуйте охайність і порядок на робочому місці.
• Не уникайте тих, хто готовий прийти Вам на допомогу.
• Будьте активними у отриманні нових знань.
• Не створюйте емоційну напругу у відносинах із одногрупниками, намагайтесь завжди бути приязним і доброзичливим.
• Не зловживайте своїм становищем, бережіть свою людську гідність.
• Змістовно проводьте свій вільний час із іншими студентами, набувайте хороших друзів.
• Будьте оптимістом, вірте у свої можливості і пам'ятайте, що Ви потрібні іншим людям.
Якщо у Вас виникли проблеми у навчанні
Вам слід:
•        Дати викладачу можливість допомогти Вам (залучити викладача до процесу розв'язання проблеми, якщо немає конкретного способу її розв'язання без його участі).
•        Впевнено відстоювати свою точку зору, але з повагою і ввічливо ставитись до викладача.
•        Звернути увагу викладача на позитивні моменти, на те, що Ви засвоїли на його лекціях, а не жалітися на свої проблеми.
•        Зрозуміти, що викладач більше зацікавлений в успішності Вашого навчання, аніж у виставленні поганої оцінки. Ваше бажання вчитись є найкращим стимулом для отримання допомоги від викладача.
 
Вам не слід:
•        Публічно висловлювати свою розлюченість, різку незгоду. Ні в якому разі не тисніть на викладача.
•        Плакати, благати викладача про зниження вимог.
•        Зловживати виразом: «Ви зобов'язані...».
•        Висловлювати нерозумні або занадто обтяжливі прохання.
•        Висувати вимоги до викладача щодо додаткового використання його часу.
Поради студентам щодо роботи в аудиторії
•        Не бійтеся відвертого спілкування з викладачем щодо проблем, які виникли у розумунні навчального матеріалу.
•        Якщо Ви відчуваєте, що можете виконати завдання іншим чином, поясніть викладачу, як саме можете це зробити. Наприклад, якщо Ви маєте вади зору чи ДЦП, Ви маєте право замість виконання контрольної роботи у письмовому вигляді виконати її в альтернативному (електронному) форматі.
•        Попросіть викладача забезпечити Вас детальним планом та опорним конспектом навчального курсу, при цьому якщо матеріали Вам потрібні в альтернативному форматі, повідомте його завчасно, ще до початку занять.
•        Пам'ятайте, що Ви маєте право вибирати зручні місця в аудиторії.
•        Сміливіше відповідайте на запитання, беріть участь в обговоренні - це допоможе Вам пов'язати нову інформацію з тим, що Ви вже знаєте.
Поради щодо написання контрольних, екзаменаційних робіт
•        Намагайтесь заздалегідь отримати питання до іспиту, з яких було б зрозуміло, який матеріал винесено на іспит і в якій формі він буде проходити. З'ясуйте, які у викладача вимоги до відповіді на «відмінно».
•        Отримайте дозвіл користуватися під час іспиту простими засобами: калькуляторами, чернетками.
•        Обговоріть з викладачем, в якій формі Вам буде зручніше виконувати специфічні аспекти стажування (практики).